Framtidsinspiration – Att gå från tro och tyckande till vetande och fakta

Årets tema på konferensen Sundsvall 42 är framtid. Henrik Larsson-Broman är en efterfrågad föreläsare som har studerat trender och forskat inom försäljning de senaste 17 åren, och har flera spännande tankar kring framtiden. I oktober föreläser han på Sundsvall 42.

Henrik Larsson-Broman är grundare av forsknings- och rådgivningsföretaget ProSales Institute AB. Han förser säljare och ledare med fakta på bordet om vad som skapar säljframgång samt vad som krävs för att bygga framtidssäkrade säljstrategier. Han menar att nya arbetsroller kommer att växa fram i en säljorganisation.

Vi kommer att se Artificiell Intelligence Trainer istället för säljare, programmerare och andra typer av roller som är väldigt digitala. Sen kan man försöka gissa sig till vad det innebär att maskiner blir allt mer smarta. Vissa förespår att maskinerna kommer att kunna komma ikapp människan inom 20 -30 år när det gäller vår kognitiva förmåga, säger Henrik Larsson-Broman.

Kunder kan och vill i högre utsträckning skaffa information om utbud, tjänster och produkter på egen hand. Med internet och dagens teknik som supportar detta har alla fått tillgång till information, vilket är ett dramatiskt skifte i samhället. På individuell nivå kan kunderna göra mycket mer på egen hand.

När vi pratar försäljning kommer vi att genomgå en stor förändring där många chefer inte håller måttet. Vi rör oss mot att man som chef och ledare måste förstå både det digitala och det analoga, men även försäljning och marknadsföring. Vi behöver mer analytiska chefer som förstår teknik och trender.  

Lyssna på Henrik Larsson-Broman den 18 oktober kl. 15:05 där han föreläser på industrispåret och delar med sig av idéer, strukturer och nya tankesätt om hur man kan förbereda sig inför framtiden.

Här hittar du hela programmet.

Anmäl dig till konferensen här.